0907 222 484 Rudlovská cesta 53, 974 01 Banská BystricaGula media s.r.o. online marketing špecialisti

Analýza kľúčových slov.

Jan
25
2013
Analýza kľúčových slov.

Analýza kľúčových slovNa svojom blogu budem písať o reklame, marketingu, novinkách a vnímaní prostredia tejto branže vôkoľ mňa. Chodím a pozerám sa, snažím sa učiť nové veci a to na čo prídem sa budem snažiť napísať. Ak Vás to zaujme, poteším sa a môžete pridať like na odkaz v blogu. Prečo urobiť analýzu kľúčových slov ? načo mi to je, keď mám urobenú analýzu kľúčových slov. A potrebujem to vôbec, keď môj eshop dobre predáva ? toto sú otázky, ktoré dostávam vždy, keď sa stretnem so zákazníkom. 

Väčšina menších a stredných firiem stále nerozumie online marketingu. Považuje to za “nutné zlo”, do ktorého musia dávať peniaze. Tí, znalejší, zčítanejší začínajú chápať, že obsah predáva.
Google obsah
Google neustále zlepšuje svoj algoritmus. Kým v roku 2010 začal s vylepšovaním svojho algoritmu CAFFE neskôr pokračoval PINGUIN a tretí neviem, tak dnes je už v USA nasadený HUMNIBIRD (kolibrík). Tento algoritmus sa už nezameriava iba na postihovanie stránok z Black hat seo alebo sondovaním nerelevantných spätných odkazov. Tento algoritmus pracuje skoro ako ľudská mysel.
Otázku kladiete priamo. Kde v Banskej Bystrici nájdem predajňu počítačov ? na Hornej ulici, na Zvolenskej ceste a na Námestí SNP bude znieť odpoveď google. A ktorá je najlepšia ? na Hornej ulici. Presne týmto spôsobom bude fungovať “nový vyhľadávač od google.
Bude hľadať správny obsah, a bude rozmýšlať ako ľudská mysel. Stále viac, sa bude tlačiť do popredia web, ktorý ma správne napísaný obsah. Obsah pútavý pre svojho čitateľa (človeka) a stále viac i robota. “myslenie” robotov a algoritmov sa teda priblížuje neustále.
Správny obsah bude prioritou, ktorou sa v odborných kruhoch online marketingu stále viac hovorí. Dnes si môžete zadarmo stiahnuť výbornú online knihu “inboud marketing” od jedného z najsilnejších hráčov na trhu v online marketingu pre SR a ČR z H1.cz.
Postupne sa tento trend bude vzťahovať aj nižšie, a teda stále väčšie množstvo zákazníkov časom pochopí, že bez analýzy kľúcových slov sa nepohne. Ich web nebude predávať toľko, koľko by mohol.
analýza kľúčových slov, gulamedia, google analytics, google adwords, nastavenie seo
V analýze kľúčových slov sa zameriavam na hľadanie konkurencie cez blogy až po využívanie google nástrojov (viď obrázok). Získané množstvo údajov následne rozdeľujem a potom triedim. Vzniká celý zoznam kľúčových slov, ktoré si pomocou pocitu, relevancie, segmentácie, priradenia vstupných stránok, kombinácií a ďalších kritérií rozdeľujem.
Výsledkom analýzy kľúčových slov je ucelený zoznam priradených slov až long tailov k vstupným stránkam, ktoré vyhľadávač ponúka. V praxi to znamená, že ak hľadám “svadobné šaty banská bystrica” tak na túto frázu mám presne určenú stránku. Alebo hľadám požičovňu šiat svadobných rovnako aj na túto frázu smerujem stránkou. A takto sa “hrám” s každou frázou.
Nielenže vznikne sieť prepojení ale pri novovytvorení webovej stránky viem presne priradiť každú frázu k vstupnej stránke. Pomôže mi to pri tvore drôteného modelu.
Čo všetko musím dodržať pri vytváraní stránok poviem v budúcom článku. Tak isto sa povenujem aj drôtených modelom a ich tvorbe.

 

Michal Gula Vráb